EVE Online
EVE Online’daki gibi çok belirsiz olabilecek bir dünyayı neden sevdiğimizi açıklamak zor. Ancak onu diğerlerinden ayıran şey; orada yaşayanların istedikleri kişi olabileceği gerçeği. İttifaklar yapılmakta ve bozulmakta, ticaret anlaşmaları hazırlanmakta ve titizlikle gözden geçirilmektedir. Dahası topluluk içinde epik hikayeler de duymaktayız.
Perfect Dark
Perfect Dark, bir FOX televizyon programından çıkmış gibi, yalan ve komplolar üzerine kurulu. Biraz X-Files, biraz da James Bond evrenini bir arada barındırıyor. Fütüristik araçlar ve silahlar, geleceğin vahşileşen dünyası… Perfect Dark, bu tarz konulardan hoşlananlar için yerinde bir tercih.
Metroid Prime
Eskinin bütününe odaklanmak yerine, sadece Metroid Prime’ın Tallon IV’ü üzerinde yoğunlaşıyoruz. Bir zamanlar cennet olan Tallon IV, zehirli bir meteorun etkisiyle yıkımın eşiğine gelir. Ama şimdi iyileşiyor; gezegenin kendisini iyileştirmesini izliyor ve eski güzelliğini yeniden kazanmaya başladığına şahit oluyoruz.
BioShock
Hiç New Harmony,Indiana’yı duydunuz mu? 1800’lü yıllarda bir grup insan kendi ütopyalarını yaratmak istediler ancak iki yıl içinde başarısız olduklarına karar verdiler. En azından temel hedef açısından Rapture ve Columbia’ya benziyor, değil mi? Her şehir için harika olan şey, ikisi arasındaki belirgin farklılıklara rağmen öğrenilen dersin aynı olmasıdır: Yalnız olduğunuzda bile, toplumunuzdan istenmeyen şeyleri kaldırıp atmak olanaksızdır.
Borderlands
Kıyamet sonrası dünyaya, Borderlands’dan daha eğlenceli ve çılgın bir şekilde bakmak ne mümkün! İnsanlık çılgınlığa kapıldı; hayattan zevk duyanlarsa sadistlerden ve silah üreticilerinden istifade edenler ve oğlan çocuğu satın alanlar oluyor. Yani, oynadığınız karakter de dahil olmak üzere her karakterin kesinlikle delice olduğunu fark edeceksiniz. Belki de bu, kıyametten birkaç nesil sonra insanlığın en doğru tasviridir.
Gears of War
Cehenneme dönmüş bir dünyayla karşı karşıya kaldığınızda, acımasız düşmana karşı neredeyse kazanma şansınız yoktur. Askerler, bu karamsar tabloyu bir kenara bırakarak eldeki göreve odaklanmaları için eğitilirler. Gördüğümüz dünya imha edildi, istila edildi ve kalanı da askerlerin elinde. Acımasız ve korkunç silahlarla dolu bir dünya… Ve herkesin hayatta kalabilmek için savaşçı olduğu bu Dünya, acımasız olduğu kadar düşünülesi de bir manzara resmediyor.
Assassin’s Creed
Gerçek tarihsel olaylar, hatta rasyonel sona erenler bile, bazı büyülü eserler ve eğitimli katiller fikri sayesinde açıklanabilir. Tarihin bir bilek hareketiyle şekillendirildiği ve değiştirildiği fikri, genel halk arasında gizli bir savaş sürerken, gizemini korumaktadır. Bir oyun, gerçek dünyadaki olayları bir tık yükselterek, “Ne olacak?” diye fısıldayıp, oyun dünyasını kışkırtıyor.
Enslaved: Odyssey to the West
Antik Çin’de geçen Batıya Yolculuk romanından uyarlanan Enslaved, savaş sonrası parçalanmış bir geleceği anlatıyor. Robotikle oyun oynamanın getireceği riskleri gösterirken sahiplerinin yokluğunda robotların savaşa sokulması karşınızda insanların ne derece çaresiz kalacağını gösteriyor.
Ratchet & Clank
Blarg, korumanın ötesinde dünyalarını kirletti. Bu yüzden niyetleri, hayatta kalmak ve ihtiyaç duydukları şeyleri almak için yeni dünyaları istila etmek. Oyunda ciddi bir soruna, kirliliğe karşı komik bir dille yaklaşılır. Yine de, birden fazla galaksiye seyahat ederek, ilginç karakterlerle buluşarak ve Blarg’la savaşmak için yenilikçi silahlar kullanarak yaratılmış sıcak ve misafirperver ortam tatmin edicidir.
Too Human
Fazla insan merkezli bir dünyanın olağan dışı görüldüğü bir oyundan ne beklersiniz? Silikon Savaşçıları, İskandinav Mitolojisinin yüzyıllardır anlattıklarını değiştirip kendi futuristik yollarına uydurmaktadırlar. Kutsal bir dokunuşu beklemek yerine tanrılar sibernetik yollarla gelişip, İskandinav zamanında da var olmuş futuristik yaratıkları yerle bir ediyorlar. Goblinler, troller ve diğer yaratıklar burada hedefinizdir ve savaşta kaybetmiş, ağır zırhlı, melek görünümlü bir tanrı cennetten inmeli midir?