Sydney merkezli oyun stüdyosu Perception‘ın üzerinde çalıştığı Stargate SG-1: The Alliance, herkesin piyasaya sürülmesini beklediği bir dönemde iptal edilerek şaşkınlığa yol açmıştı. Proje yalnızca MGM stüdyolarının değil, ayrıca orijinal oyuncuların ve yapım ekibinin de desteğini almıştı. Richard Dean Anderson, Christopher Judge, Amanda Tapping, Don S. Davis, Michael Shanks ve Gary Jones gibi Stargate SG-1 dizinin neredeyse tüm önemli oyuncuları proje için seslendirmeler yapmış ve dizide gördüğümüz birçok uzaylı tür hikâyede kendine yer bulmuştu.
Oyunun yapısı, o zamanlarda piyasaya sürülen Republic Comando oyununa benzemekle birlikte, her bir SG-1 üyesinin farklı güç ve özelliklere sahip olduğu ekip tabanlı bir sistem planlanmıştı. Örneğin Teal’C özel bir silaha sahipken, Daniel Jackson savaş dışında hiyeroglifleri deşifre etmek için kullandığı ‘ışığın eli’ özelliği ile donatılmıştı. O’Neill’in devasa bir keskin nişancı tüfeği ve Carter’ın da Goa’uld tabancası vardı.
Bir dönem proje üzerinde çalışan YouTube kullanıcısı White Pointer, yakın zamanda oyun hakkında daha ayrıntılı bilgiler içeren bir video paylaştı. Gerçi Stargate SG-1: The Alliance’tan bazı görüntüler geçen yıl yorumsuz olarak internette zaten yayınlanmıştı, ancak White Pointer’ın sunduğu yeni görüntüler oldukça kıymetli. Oyunun ayrıca çoklu oyuncu özelliğinin bulunduğu, klasik düellonun yanı sıra oyuncuların Jaffa ve SGC ekiplerine ayrılarak kendi üslerini savunduğu bir “Sistem Lordu” modu barındırdığı da bu yeni görüntüler sayesinde ortaya çıktı.
Görüntüleri izlerken oyunun ne kadar ilerlediğini görüyor ve iptal edilişine daha fazla üzülüyorsunuz. Üstelik White Pointer’a göre yalnızca ara sahneler ve ufak dokunuşlarla oyunun alpha sürümüne ulaşılmak üzereydi. Videodan edindiğimiz bilgilere göre, proje bünyesinde yaklaşık 60 personel çalışmaktaydı ve oyunun tamamı Unreal Engine 2.5‘te inşa edilmişti. Stargate silahlarının tamamının sergilendiği oyunda, insan yapımı ordu silahlarının yanı sıra cephane sınırı olmayan ‘golden staff’ gibi Jaffa silahlarını kullanmak da mümkün olacaktı.
Mürettebat üyelerinin ilk birkaç darbeyi emebilecek kişisel güç kalkanı olması hoş bir ayrıntı. Halo’ya benzer şekilde zamanla şarj olabilen bu güç kalkanlarının enerjisini görünmezlik cihazına aktararak kullanmak da mümkün. Oyunla ilgili edindiğimiz bilgiler etkileyici olduğu kadar asla deneyimleme fırsatı bulamayacağımızı bilmemiz nedeniyle oldukça da üzücü. Maalesef ki Stargate SG-1: Alliance, geliştiricilerinin orijinal yayımcı JoWood‘a dava açmasının ardından talihsiz bir yasal zayiat hâline geldi.
Stargate SG-1’ın yazar ve yönetmenleri arasında yer alan ve o dönem oyunun senaristliğini de yürüten Peter DeLuise, 2006 yılındaki bir röportajında oyunun iptalinin hayranlar için büyük hayal kırıklığı yarattığını şu sözlerle belirtmişti:
“Çoğunlukla ses ve diyalog kısımlarında sürece dahildim. İptal edilmesi büyük hayal kırıklığı yarattı. Bence hayranlar bu oyundan gerçekten çok keyif alacaklardı.”
White Pointer, görüntüleri yayımlamak için eski patronlarından onay aldığını belirtti. Fakat oyuna dair tüm dosyaların günün birinde yayımlanacağını umanlara kötü bir haber vermeyi de ihmal etmedi. Ona göre böyle bir şeyin gerçekleşme ihtimali yok. Kısacası Stargate SG-1’a yakışan özgün içeriği ile The Alliance, tüm gater’ların içinde bir ukde olarak kalmayı sürdürecek…