League of Legends ve Bilimkurgusal Kahramanları

League of Legends yani Efsaneler Ligi, 27 Ekim 2009 tarihinde piyasaya sürülen bir video oyunu. Oyunun yapımcısı ise benzer bir yazımızda sözünü ettiğimiz Dota’nın haritasını tasarlayan Steve Feak. Görselliği ve yeni nesil jenerasyonun video oyunlarına olan ilgisi Efsaneler Ligi’ni hiç tahmin edemeyeceği bir başarıya ulaştıran en önemli etkenlerin başında geliyor. Beklenmedik bu başarıyla çevrimiçi oyun bazında en çok oynananlar listesine hızlı bir giriş yapan LOL, günümüzde hâlâ aynı aktif oyuncu sayısına sahip olmasının yanı sıra düzenlediği uluslararası turnuvalarla da E-spor alanında zirvenin tek sahibi.

Efsaneler Ligi’nin bu denli çok tercih edilmesinin sebebi, Dota’da da olduğu gibi kahraman çeşitliliğinin fazla olması ve bu kahramanların eşsiz bir rekabet ortamı sağlaması. Büyücü, canavar, suikastçı ve mekanik gibi birçok kahramana ev sahipliği yapan Efsaneler Ligi’nde bilimkurgu izlerine rastlamak da mümkün. Yakın zamanda kostüm tasarımcılarının, çoğu kahramanı bilimkurgu temalı kostümlerle donatması aşağıdaki listemizi bayağı bir uzatacağı için bu yazımızda, bilimkurgusal özelliğe sahip olan kahramanlara yer vereceğiz.

Aurelion Sol

”Korku. Hayranlık. İtaat… Bu tepkilere alıştım artık.”

Yıldızların hâkimi olarak tanınan Aurelion Sol, uzayın uçsuz bucaksız boşluğunu kendi harikalarıyla dolduran eşsiz bir varlıktır. Yine bir gün yıldızlarla uğraştığı vakit uzay kâşifi bir imparator tarafından kandırılarak özgürlüğünü kaybeder. Yıldızları işlediği güne dönme özlemiyle yanıp tutuşan Aurelin Sol, özgürlüğünü yeniden kazanmak için gerekirse gökteki yıldızları bile yeryüzüne indirmekte kararlıdır.

Blitzcrank

“Dönen tek çark her şeyi değiştirebilir.”

Tasarlanış amacı zararlı atıkları temizlemek olan Blitzcrank, devasa ve yok edilmesi neredeyse imkânsız Zaun’lu bir robottur. Zamanla Zaun halkının içinde bulunduğu duruma karşı sessiz kalamayarak kendisini geliştirir. Kötülerin zulmüne, çelik yumrukları ve içinde barındırdığı enerji gücüyle karşı koyan büyük buharlı golem, güçlerini başkalarını korumak için kullanmaya başlamıştır.

Corki

Yordle pilotu Corki, Bandle Şehri’nden ayrılarak Piltover’a yerleşti. Corki buradaki tertibatlara hayran oldu ve kendisini uçan bir makine geliştirmeye adadı. Bilimi kendi arzusu için kullanan bu gözü pek bombacı, sakinliği ve birçok çatışmada zafer kazanmasıyla Çığırtkan Tizyılanlar filosunun da başına geçti.

Heimerdinger

”İmkansız mı dedin? Saçmalık. Hesaplamalarımı görene kadar bekle sen!”

Dahi olduğu kadar tuhaf yordle bilim adamı Profesör Cecil B. Heimerdinger, Piltover’ın gelmiş geçmiş en yenilikçi ve saygın mucitlerindendir. Çalışmalarına takıntıyı andıran bağlılığıyla, evrenin en aman vermez sorularına yanıt bulmak için çabalıyor. Teorilerinin çoğu anlaşılmaz görünse de, Heimerdinger Piltover’ın en mucizevi ve bir o kadar da ölümcül makinelerini inşa ediyor ve daha da verimli hale gelmeleri için onları dur durak bilmeden kurcalıyor.

Ekko

Zaun’un tekinsiz sokaklarından gelen yaman delikanlı Ekko, zamana istediği gibi müdahale ederek her türlü durumu lehine çeviriyor. Kendi icadı olan Zaman Kapsülünü kullanarak gerçekliğin sonsuz ihtimallerinde keşfe çıkıp mükemmel anı elde etmeye çalışıyor. Özgürlüğüne hayli düşkün olsa da dostlarının başı dara girince onları korumak için her şeyi göze alıyor. Dışarıdan bakıldığında ise, Ekko her defasında imkânsızı ilk denemesinde başarmış gibi görünüyor.

Jayce

Jayce, ömrünü Piltover’ın savunmasına ve bitmek bilmez gelişim arayışına adamış dahi bir mucit. Elindeki dönüşüm kabiliyetli hextech çekiciyle birlikte gücünü, cesaretini ve hatırı sayılır zekâsını memleketini korumak için kullanıyor. Jayce, hextech çekicinin dönüşüm kabiliyeti sayesinde hem yakın hem de menzilli bir savaşçıya dönüşebiliyor.

Orianna

Bir zamanlar et ve kemikten mütevellit meraklı bir kız olan Orianna, artık tamamen çarklardan kurulu bir teknoloji harikası. Zaun’un aşağı bölgelerindeki bir kazanın ardından ölümcül bir hastalığın pençesine düşen Orianna’nın son umudu bilimin kendisidir. İflas eden bedeninin parça parça aletlerle değiştirilmesi sonucu hayata tutunan mekanik kızın tek yoldaşı ise kendisi gibi mekanik olan küresidir.

Rumble

Rumble, Dota 2’nin Tibersaw karakteriyle benzerlik gösterse de hayat hikâyesi tamamen farklıdır.

Asabi ve iyi bir mucit olan Rumble’ın kötü bir huyu vardır. Kendisine sataşan kim olursa olsun, daima bunu ona ödetmek ister. Bu nedenle uzun bir süre yalnız kalan Rumble, makinelerle arkadaşlığı yeğliyor ve onlarla vakit geçirmekten zevk alıyordu.

Vi

Bir zamanlar Zaun’un tehlikeli sokaklarında bir kanun kaçağı olarak hayatını sürdüren Vi, otorite figürlerine pek saygı duymayan fevri, aceleci ve korkunç bir kadındır. Yalnız başına büyürken, keskin hayatta kalma içgüdülerinin yanı sıra sert bir mizah anlayışı geliştirmiştir. Şimdilerde huzuru sağlamak için Piltover Muhafızları ile birlikte çalışmakta ve güçlü hextech eldivenleriyle hem duvarları hem de şüphelileri zahmetsizce alaşağı etmektedir.

Viktor

“Mekanik bir kalp asla teklemez ve asla hislerine yenik düşmez. Öyleyse insanlar neden kendilerini et ve kanın kırılganlığına teslim etsin?”

Yeni bir teknoloji çağının elçisi olan Viktor, hayatını insanlığın gelişimine adamış biridir. Zaun’un insanlarını yeni bir bilinç düzeyine yükseltmeyi amaçlayan bir idealist olarak, insanlığın gerçek potansiyeline sadece teknolojik yüce evrimin benimsenmesiyle ulaşılabileceğini düşünüyor. Çelik ve bilimle geliştirilmiş vücuduyla Viktor, bu parlak geleceğe ulaşmak için varını yoğunu ortaya koyan bir bilim adamı figürü olarak karşımıza çıkıyor.

Camille

”Cerrahı kasaptan ayıran en temel fark hassasiyetidir.”

Camille, taşıdığı bıçaklar kadar keskin bir zekâya sahiptir. Hextech beden geliştirmesiyle atıldığı üstünlük arayışı, birçoklarının onun bir kadından ziyade bir makine olup olmadığını merak etmesine yol açmıştır. Zira bacaklarının bir bıçak kadar keskin ve delici olması, onu çok avantajlı bir rakip haline getiriyor.

Hazırlayan: Ahmet Boyraz

Yazar: Ahmet Boyraz

1993'de Adana'da doğdu. Futbol ve Bilimkurgu hastası. Bilimkurgu konusunda üretmekten çok tüketme eyleminde olsa da bunu tersine çevirmek için elinden geleni yapıyor.

Bir Cevap Yazın

Bilimkurgu Kulübü sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin