Çizgi roman dünyasını sinema formatına uyarlamak, süper kahraman kavramının ortaya çıkışından beri yayıncıların en büyük hayali. Bu ancak 2000’lerde Disney’in Marvel’ı satın alması ve kreatif sorumluluğu Kevin Feige’e vermesiyle mümkün oldu. O zamana kadar çizgi roman yayıncıları stüdyolarla, stüdyolar yönetmenlerle anlaşıp böylesi kapsamlı bir projeyi hayata geçirememişti. Kevin Feige milenyumun değişen eğlence ve sinema anlayışını en iyi şekilde yorumlayıp Marvel …
Devamını gör »Etiket Arşivleri: Daniel Brühl
Uzay ve Zaman Kaosu: The Cloverfield Paradox
J.J. Abrams’ın yapımcılığında ve Matt Reeves yönetiminde görücüye çıkan Cloverfileld (2008), beklenmedik bir başarı göstermişti. Artık miadını doldurmaya başlayan Buluntu Film (Found Footage) türü ile risk almış olan yapım, bu tekniği dengeli kullanarak ve klasik canavar filmlerine getirmiş olduğu yenilikçi bakış açısı ile dikkatleri çekmeyi başarmıştı; yaratıcı ekip, gizem unsurunu yapımın geneline yayarak, merak seviyesini sürekli yukarıda tutabilmişti. Bir gece …
Devamını gör »Bir İspanyol Bilimkurgusu: Eva
Steven Spielberg, 2001 yılında çektiği A.I. (Artificial Intelligence) ile bilimkurgu sinemasına yeni bir soluk getirmişti. Alışılagelmiş robot filmlerinin drama dozunu iyice arttıran yönetmen, hiç şüphesiz türün en çok akıllarda kalmış ve seyircisini en derinden etkilemiş örneklerinden birine imza atmıştı. Sinemasal anlamda kıymeti tartışılır, o ayrı fakat bu tarz yapımların fazla karşımıza çıkmadığı da bir gerçek. İspanyol bilimkurgu örneği Eva, arkasında Spielberg’in …
Devamını gör »